What are some reasons why people might not like majors in philosophy? What does it mean to be a specialist in philosophy and what do you study for four years?

Most people value knowledge for its accuracy, that is, for the ability to predict the future and influence it, or for its attractiveness, that is, for the opportunity to get money or pleasure for it. Philosophical knowledge is neither accurate nor attractive, and therefore seems to many to be either demagogy or tediousness.
In modern reality, to be a specialist in philosophy means to have a rough idea of who, what and how have expressed themselves in this area over the past 2-3 thousand years. That is, in essence, to be a specialist in the history of philosophy. A similar situation arose as a result of the crisis of self-determination of modern philosophy. The Quora space https://thebasicmethodofphilosophy.quora.com/ is dedicated to overcoming this crisis.

Каковы некоторые причины, по которым людям могут не нравиться специальности философии? Что значит быть специалистом по философии и что изучают четыре года?

Большинство людей ценят знания за их точность, то есть, за возможность спрогнозировать будущее и повлиять на него, либо за их привлекатльность, то есть за возможность получить за них деньги либо удовольствие. Философские знания не обладают ни точностью ни привлекательностью и многим поэтому кажутся либо демагогией, либо занудством.
В современной действительности быть специалистом по философии означает примерно представлять кто, что и как высказывался в этой области за последние 2-3 тысячи лет. То есть по существу быть специалистом по истории философии. Подобная ситуация возникл вследствие кризиса самоопределения современной философии. Выходу из этого кризиса посвящено пространство Кворы https://thebasicmethodofphilosophy.quora.com/.
Question:

What is the philosophy of education?

Answer:

According to the Basic Method of Philosophy (for more details, see https://thebasicmethodofphilosophy.quora.com/), the philosophy of education is the mutual transition of the subjective and objective sides of education: obtaining knowledge that corresponds to the mind of the student (subjective side) and obtaining knowledge that corresponds to the ideology of the educational institution (objective side).

Namely: in the process of learning, the student's consciousness changes according to the ideology of the educational institution and receives an array of knowledge derived from it, and the educational institution adjusts its ideology to the student's consciousness: mutual adaptation of both sides occurs.

It follows that the effectiveness of education at the basic, philosophical level depends on the degree of mutual transition of the subjective and objective aspects of education: the more the student shares the goals and objectives of the educational institution, and the institution, in turn, the more it appreciates the personality of the student and adapts learning to it, the higher coefficient of benefit from the educational process. And vice versa.

Вопрос:

В чем заключается философия образования?

Ответ:

Согласно Основного Метода Философии (подробнее смотри в пространстве https://thebasicmethodofphilosophy.quora.com/) философия образования есть взаимопереход субъективной и объективной сторон образования: получения знаний, соответствующих сознанию обучаемого (субъективная сторона) и получения знаний, соответствующих идеологии образовательного учреждения (объективная сторона).

А именно: в процессе обучения сознание студента изменяется согласно идеологии образовательного учреждения и получает производный от неё массив знаний, а образовательное учреждение подстраивает свою идеологию под сознание студента: происходит взаимоприспособление обеих сторон.

Отсюда следует, что эффективность образования на базовом, философском уровне зависит от степени взаимоперехода субъективной и объективной сторон образования: чем больше студент разделяет цели и задачи образовательного учреждения, а оно, в свою очередь, чем больше ценит личность студента и приспосабливает к ней обучение, тем выше коэффициент пользы от образовательного процесса. И наоборот.
Question:

Is there a common name for objectivity and subjectivity?

Answer:

A common concept for the concepts of objectivity and subjectivity is the concept of reality.

Вопрос:

Есть ли общее название для объективности и субъективности?

Отвечать:

Общим понятием для понятий объективности и субъективности является понятие реальности.
Question:

Is there not subjectivity even in the word objectivity?

Answer:

It is correct to speak not about a word, but about a concept. Any concept has both objective and subjective sides - when we consider it as an object of cognition. In this case, according to the Basic Method of Philosophy, the subjective side of the concept of objectivity is that it is an element of the philosophical paradigm of consciousness and, depending on its definition, changes the essence of the paradigm itself. The subjective side of the concept of objectivity allows us to construct it at our discretion, achieving its harmony with the entire conceptual philosophical apparatus and, above all, with the concept of subjectivity that opposes it.

Вопрос:

Разве нет субъективности даже в слове объективность?

Ответ:

Правильно говорить не о слове, а о понятии. Любое понятие имеет как объективную, так и субъективную стороны - когда мы рассматриваем его как объект познания. При этом, согласно Основному методу философии, субъективная сторона понятия объективности состоит в том, что она является элементом философской парадигмы сознания и в зависимости от своего определения изменяет сущность самой парадигмы. Субъективная сторона понятия объективности позволяет конструировать его по своему усмотрению, добиваясь его гармонии со всем понятийно-философским аппаратом и, прежде всего, с противостоящим ему понятием субъективности.
Question:

Is there something called a universal truth, or are all those subjective?

Answer:

The answer to this question will depend on what is considered true. Within the framework of the Basic Method of Philosophy, truth is the mutual transition of the objective and the subjective, and if the objective is the same for all consciousnesses, then the subjective is the individual beginning of consciousness, which is unique by definition. It follows from this that universal true statements will be those that will be based on the identity of the individual beginnings of the consciousness of different people. However, we know that there are different types of consciousness and different types of perception "from nature", therefore, the truth of the statement will have a universal character only within the same type of consciousness.

Вопрос:

Существует ли нечто, называемое универсальной истиной, или все это субъективно?

Ответ:

Ответ на данный вопрос будет зависеть от того, что считать истиной. В рамках Основного Метода Философии истина есть взаимопереход объективного и субъективного, и если объективное является одинаковым для всех сознаний, то субъективное есть индивидуальное начало сознания, которое по определению уникально. Отсюда следует, что универсальными истинными высказываниями будут являться такие, которые будут основаны на тождественности индивидуальных начал сознания различных людей. Однако, мы знаем, что существуют различные типы сознания и различные типы восприятия "от природы", следовательно, истинность высказывания будет иметь универсальный характер только в рамках одного и того же типа сознания.
Question:

What philosophical doctrine best helps a person to live in human society?

Answer:

The best thing that helps a person to live is not a philosophical doctrine, but a philosophical principle - the Basic Method of Philosophy.

Highlighting the objective and subjective sides in any phenomenon, it allows you to correctly choose the initial type of attitude towards it - in one part as to what you should adapt to, in the other part as to what you can control at your own discretion. And if the main problem of a person is the problem of matching his desires to his capabilities, this principle allows you to rationally determine the boundaries of desires and the prospects of opportunities.

Guided by this principle, you will always be ready for the fact that any change in the world around will not come as a surprise, entailing a personal catastrophe, any trouble can be used for good, and any good can be used for self-improvement.

And philosophical teachings best of all help teachers of philosophy and their students to live.
_____________________________________________________________________________________________________________________________

Вопрос:


Какое философское учение лучше всего помогает человеку жить в человеческом обществе?

Ответ:

Лучше всего помогает человеку жить не философское учение, а философский принцип - Основной Метод философии".

Выделяя в любом явлении объективную и субъективную стороны, он позволяет правильно выбрать исходный тип отношения к нему - в одной части как к тому, к чему следует приспособиться, в другой части как к тому чем можно управлять по своему усмотрению. И если главной проблемой человека является проблема соответствия его желаний его возможностям, этот принцип позволяет рационально определять границы желаний и перспективы возможностей.

Руководствуясь этим принципом, всегда будешь готов к тому, что любое изменение мира вокруг не станет неожиданностью, влекущей личную катастрофу, любая неприятность может быть использована во благо, а любое благо использовано для самосовершенствования.

А философские учения лучше всего помогают жить преподавателям философии и их студентам.



Question:

What rules should be considered correct from the point of view of philosophy? How important is such a question for a person?

Answer:

If the essence of philosophy is the dialectic of objective and subjective, then philosophically constructed rules should maintain a balance of objective and subjective. That is, they should not contradict either the objective or the subjective side of the area to which they relate. And, accordingly, with your changes, too, change, adapt.

Violation of this philosophical rule ("Rules about Rules") leads to the fact that:
a) rules become useless (or harmful) when they contradict an objective principle, for example, incorrect instructions for using an electrical appliance, or
b) become burdensome (hateful) when they contradict a subjective principle, such as, for example, too voluminous instructions for using an electrical appliance.

The question of the "correctness of the rules" explicitly or implicitly, but constantly passes through the consciousness of all people when they encounter numerous rules: subjectively-objectively balanced rules are perceived as a norm that brings good, and unbalanced ones are perceived as a norm that brings harm.

The question of the "correctness of the rules" becomes critically important when compliance or non-compliance with the rules can lead to death - in such cases, their correct, philosophical elaboration becomes critically important.

_______________________________________________________________________________________________________________________________

Вопрос:

Какие правила следует считать правильными, с точки зрения философии?
Насколько важен такой вопрос для человека?

Ответ:

Если суть философии - диалектика объективного и субъективного, то философски-конструируемые правила должны соблюдать баланс объективного и субъективного. То есть, не должны входить в противоречия ни с объективной, ни с субъективной стороной той области, к которой они относятся. И, соответственно, при её изменениях также меняться, адаптироваться.

Нарушение этого философского правила ("Правила о правилах") приводит к тому, что:


а) правила становятся бесполезными (или вредными) - когда противоречат объективному началу, как, например, неправильная инструкция по пользованию электроприбором, или
б) становятся обременительными (ненавистными), когда противоречат субъективному началу, как, например, слишком объёмная инструкция по пользованию электроприбором.

Вопрос о "правильности правил" явно или неявно, но постоянно проходит через сознание всех людей, когда они с многочисленными правилами сталкиваются: субъективно-объективно сбалансированные правила воспринимаются как норма, несущая благо, а несбалансированные - как норма, несущая вред.

Критически важным вопрос о "правильности правил" становится тогда, когда соблюдение или несоблюдение правил может повлечь смерть - в таких случаях критически важной становится их правильная, философская проработка.

Question:

How to determine the objectivity of interpretations and assessments of life situations?

Answer:

First, it is necessary to distinguish objectivity from truth. As a rule, these concepts are considered synonyms, from which all other errors arise. Objectivity is a property of an utterance, which - and this is fundamentally important! - takes place only in connection with another, subjective statement about the same subject on the same issue. That is, statement A is objective in comparison with statement B and may be subjective in comparison with statement C.
Secondly, objectivity is a correspondence to a certain system, orderliness, classification, and the deeper and broader the statement is worked out in this system, the more harmonized it will be within this system, the more objective it will be.

A deeper elaboration of objectivity is always associated with a deeper "exile" of subjectivity - that is why discoveries in technical disciplines occur when scientists manage to overcome the limitations of the existing perception of the phenomenon.

Therefore, when we want to give greater objectivity to our assessments and interpretations of life situations, we must substantiate them with systemic knowledge and observations and compare them with those interpretations that do not have this or to a lesser extent.

Вопрос:

Как определять объективность интерпретаций и оценок жизненных ситуаций?

Ответ:

Во-первых, необходимо отличать объективность от истинности. Как правило, эти понятия считают синонимами, откуда и возникают все остальные ошибки. Объективность есть свойство высказывания, которое - и это принципиально важно! - имеет место быть только в связи с другим, субъективным высказыванием, об этом же предмете по этому же вопросу. То есть, высказывание А объективно в сравнении с высказыванием Б и может являться субъективным в сравнении с высказыванием С.

Во-вторых, объективность есть соответствие некой системности, упорядоченности, классифицированности и чем глубже и обширнее высказывание в этой системе проработано, чем более гармонизировано оно будет в рамках этой системы, тем более объективным оно будет.

Более глубокая проработка объективности всегда связана с более глубоким "изгнанием" субъективности - вот почему открытия в технических дисциплинах возникают тогда, когда учёным удаётся преодолеть ограниченность сложившегося восприятия явления.

Поэтому, когда мы хотим придать большую объективность нашим оценкам и интерпретациям жизненных ситуаций, мы должны обосновывать их системными знаниями и наблюдениями и сравнивать их с теми интерпретациями, в которых этого нет или есть в меньшей степени.
Question:

How can I better understand philosophy?

Answer:

As a rule, in response to such questions, "experienced philosophers" begin to give a bunch of advice on what works and in what sequence the "uninitiated" should read.

I want to warn young enthusiasts against such a path - it is the path of wandering through the forest or the path of a boat in the ocean without a compass and equipment.

I can offer you a "Christmas tree" method, where the tree is your consciousness, the toys on the tree are your knowledge, garlands and tinsel are the attraction of your knowledge, and the tree stand is your understanding or idea of philosophy. You need to start by choosing a stand and installing a Christmas tree on it, and then hang the toys on the Christmas tree. This will be your inner work. At one fine moment, you will understand that your Christmas tree with toys suits you - and then you can hang garlands and tinsel. And yes, Santa Claus and the Snow Maiden under the Christmas tree are Aristotle and Plato)).

From my experience, I see that most people start decorating the tree with garlands and tinsel, then they hang up the toys, and the tree stand is the last thing they think about. Only the study of philosophy, unlike decorating a Christmas tree, cannot be repeated anew.

And with what books, you ask, is it better to start philosophical reading? And I will answer you: from any.

Вопрос:

Как я могу лучше понять философию?

Ответ:

Как правило, на подобные вопросы "опытные философы" начинают давать кучу советов, какие произведения и в какой последовательности следует читать "непосвящённому".

Я хочу предостеречь молодых энтузиастов от такого пути - это путь блужданий по лесу или путь лодки в океане без компаса и снаряжения.

Я могу предложить Вам способ "новогодней ёлки", где ёлка - это Ваше сознание, игрушки на ёлке - это Ваши познания, гирлянды и мишура - это привлекательность Ваших познаний, а подставка под ёлку - это Ваше понимание или представление о философии. Начинать надо с выбора подставки и установки на него ёлки, после чего вешать игрушки на ёлку. Это будет Вашей внутренней работой. В один прекрасный момент Вы поймёте, что Ваша ёлка с игрушками Вас устраивает - и тогда можно вешать гирлянды и мишуру. И да, Дед Мороз и Снегурочка под ёлкой - это Аристотель и Платон)).

По своему опыту я вижу, что большинство начинают украшать ёлку с гирлянд и мишуры, затем вешают игрушки, а о подставке под ёлку думают в последнюю очередь. Только изучение философии, в отличии от украшения ёлки нельзя повторить по новой.

А с каких книжек, спросите вы, всё-таки лучше начинать философские чтения? А я вам отвечу: с любых.





Question:

Is there something called a universal truth, or are all those subjective?

Answer:




Made on
Tilda